DSJ 4Gry

Deluxe Ski Jump 4 v1.11 – testujemy betę. Co nowego?

Od zapowiedzi nowej wersji minęły już prawie dwa tygodnie. DSJ zaczyna w końcu nabierać kolorów za sprawą prawie pełnej możliwości edycji graficznej skoczka. Usprawnienie duże i na pewno wielu graczy na nie czekało. Jednak czy to będzie swoisty „game changer”? Przekonajmy się.

Nasz udział w projekcie

e-wintergames.pl bierze udział w beta testach nowej wersji gry razem z Gorisek Bros (DSJ24.pl). Zebraliśmy dla Was garść zrzutów i informacji, aby zaspokoić niedosyt po udostępnionym jednym screenie przez Jussiego. Jest dobrze. Można by się spodziewać tych funkcjonalności od początku istnienia „czwórki”, nie mniej – lepiej późno niż wcale.

Skoczek dostaje nowe życie i… oczy

Wybór między 16 194 277 odcieniami kolorów w palecie to jednak za mało, aby oddać oryginalność każdego zawodnika. Od następnej wersji każdemu skoczkowi możesz przypisać indywidualną teksturę sprzętu, którą uprzednio albo musisz stworzyć na podstawie udostępnionych szablonów lub pobrać z… skąd, to zobaczymy. Od nas na pewno coś się pojawi.

Kask i gogle

Mapowanie tekstury zostało poprawione, jednak mniej doświadczonym moderom może sprawić trudności. Zwłaszcza na zagięciach, loga mogą być nienaturalnie wygięte, stosujac „prostą” teksturę.

Nowością jest nadanie goglom przezroczystości, co pozwoli na… zobaczenie w pełni twarzy zawodnika. Tak, będziesz miał możliwość stworzenia tekstury twarzy i przypisania jej do konkretnego skoczka. Nie jest to może swoisty „face scan” jak od Elektroników, ale wystarczający na realia DSJ4.

Na forum padło pytanie, czy sprzęt taki jak maska lub brak gogli również jest możliwe. Tak, jest. Jeśli odpowiednio zagrasz teksturą.

Narty i kombinezon

W przypadku ww. sprawa jest banalnie prosta. Raczej nikt nie będzie miał problemów ze stworzeniem wymarzonego sprzętu. Nawet przy użyciu takiego archaizmu jak MS Paint.

Plastrony i inny sprzęt

Plastrony od teraz to mix grafiki i pisania „kodu”, coś na wzór skoczni. Z naszej obserwacji, mapowanie tekstury plastronu zostało nieznacznie poprawione. Obecnie ich największym atutem będzie konfiguracja tekstów. Możesz dodać swój napis, zmieniając jego kolor, wielkość oraz rodzaj fontu. Do generycznych napisów mamy do dyspozycji m.in. imię i nazwisko oraz numer zawodnika. Dostępne rodzaje plastronów: indywidualny + lider, KO x2, drużynowy x4 + lider x4. W pełni konfigurowalne.

Mediamond wciąż pracuje nad satysfakcjonującym efektem mapowania innych tekstur m.in. rękawic i ich efekt zobaczymy, mamy nadzieję, 25.11.2022.

No dobra, a jak to ustawić?

W przypadku Pucharu Świata i wersji 1.11 możemy ustawić plastron per zawody w ustawieniach PŚ. Dla zawodnika – w panelu edycji mamy od teraz dwie zakładki, gdzie wybieramy z listy stworzone już tekstury. Została zachowana dowolność, możemy wybrać dla nart teksturę a dla kasku kolor.

DSJ4 #ewgpatch

Razem z premierą kolejną wersję ujrzy światło dzienne DSJ4 #ewgpatch a w nim przede wszystkim zmiany otoczenia. Do zmian zaliczamy poprawiony igielit, drzewa, pokrywy śnieżne i drobne zmiany w UI.

Inne zmiany w v1.11

W skrócie, jako twórca skoczni stworzysz las, osadę lub miasto w dowolnie wskazanej lokalizacji na scenie. Przed publikacją nowej wersji postaramy się, przedstawić Wam potencjalnie nowe funkcje w wersji v1.11.

Więcej szczegółów -> https://www.mediamond.fi/forum/viewtopic.php?t=8334

Arthyen

założyciel e-wintergames.pl

Powiązane artykuły

Back to top button