Słowem wstępu
W poniższym poradniku przybliżymy możliwości tworzenia lub modyfikacji listy startowej do gry Skoki Narciarskie 2006 na podstawie pliku z dodatku Powrót Mistrza. Poradnik zawiera również spis ID kombinezonów, narty oraz narodowości wraz z nazwami.
Co będzie potrzebne?
- dodatek Skoki Narciarskie 2006: Powrót Mistrza
- Notatnik (w ostateczności)
- Excel
- Visual Studio Code
Potrzebne pliki
Zaczynamy
Do dzieła więc – plik, który nas interesuje to comPlayers2.list
Przed edycją pliku skopiuj go na pulpit i wykonaj kopię zapasową.
Plik możesz otworzyć dowolnym edytorem tekstu, jednak zalecamy do tego bardziej rozbudowany program jak Excel lub Visual Studio Code dla lepszej czytelności.
Przed sobą masz pełne trzy listy startowe różnych rang, łącznie 210 zawodników.
Jeśli zawodnik ma skakać w Pucharze Świata, to musi się mieścić między 1 a 70 wierszem, jeśli dasz w rubrykach 71-140, będzie w Pucharze Kontynentalnym, a numery 141-210 odpowiadają za FIS Cup.
Teraz możemy przejść bezpośrednio do edycji pierwszego skoczka i zgodnie z instrukcją poniżej możemy edytować całą pulę zawodników.
Legenda
Nie używaj polskich znaków. Jeśli imię jest dwuczłonowe, użyj myślnika.
Nie używaj polskich znaków. Jeśli nazwisko jest dwuczłonowe, użyj myślnika.
Wpisz wiek dwucyfrowy. Jeśli chcesz stworzyć 9-cio latka, zapis powinien wyglądać np. 09.
Narodowości możesz zmieniać, jednak wiążę się to z podmianą flagi w folderze folder z grą/data/textures/ui/flagi. Spis narodowości jest poniżej.
ID | Kraj |
1 | Polska |
2 | Niemcy |
3 | Austria |
4 | Czechy |
5 | Finlandia |
6 | Norwegia |
7 | Słowenia |
8 | Japonia |
9 | USA |
10 | Włochy |
11 | Rosja |
12 | Szwajcaria |
13 | Francja |
14 | Kazachstan |
15 | Bułgaria |
16 | Kanada |
17 | Korea Płd. |
18 | Estonia |
19 | Turcja |
20 | Rumunia |
21 | Ukraina |
22 | Chiny |
W dodatku Powrót Mistrza zdecydowaliśmy na przypisanie jednego kombinezonu na kadrę w PŚ. Skoczkowie PK i FC skaczą w kombinezonach podstawowych lub kadry PŚ. Możesz stworzyć własny kombinezon dzięki temu poradnikowi.
ID | Kraj |
2 | Turcja |
3 | Rumunia |
3 | Chiny |
5 | Ukraina |
9 | Kazachstan |
10 | Korea Płd. |
11 | Estonia |
12 | Francja |
13 | Bułgaria |
14 | Kanada |
15 | USA |
16 | Włochy |
17 | Szwajcaria |
18 | Finlandia |
19 | Rosja |
20 | Czechy |
21 | Słowenia |
22 | Japonia |
23 | Austria |
24 | Polska |
25 | Norwegia |
26 | Niemcy |
Spis nart jest poniżej.
ID | Narty |
109 | ATOMIC (2005-2009) |
118 | BWT (2017) |
123 | BWT (2018) |
103 | ELAN (1999-2003) |
106 | ELAN (2004-2007) |
111 | ELAN (2009-2010) |
114 | ELAN (2011-2016) |
108 | FISCHER (2006-2007) |
110 | FISCHER (2011-2012) |
119 | FISCHER (2016-2017) |
124 | FISCHER (2018) |
112 | FLUEGE.DE (2010-2015) |
BRAK | FLUEGE.DE (2017) |
117 | FLUEGE.DE (2018-2019) |
120 | FLUEGE.DE (2018) |
102 | GERMINA (2001-2002) |
105 | GERMINA (2005) |
101 | ROSSIGNOL (2002-2003) |
104 | ROSSIGNOL (2004-2005) |
107 | ROSSIGNOL (2006) |
122 | SLATNAR (2016-) |
116 | SPORT 2000 (2016-2017) |
121 | SPORT 2000 (2018) |
113 | VERIVOX (2015) |
115 | VERIVOX (2016) |
Zmiana w tej rubryce spowoduje, że ten element z moda będzie w innym kolorze, tzn. np. kombinezon reprezentacji Polski nie będzie brązowy, tylko w wybranym kolorze, zatem raczej lepiej tego nie ruszać, jeśli chcesz mieć realistycznych skoczków.
jw
Numer można ustalić na podstawie tworzenia skoczka w grze, bo numerki tutaj są po kolei.
Zmiana w tej rubryce spowoduje, że ten element z moda będzie w innym kolorze, tzn. np. Slatnary nie będą już srebrne, tylko w wybranym kolorze, zatem raczej lepiej tego nie ruszać, jeśli chcesz mieć realistycznych skoczków.
jw
Znamy już wzdłuż i wszerz opinie o tym, że gra robi się zbyt łatwa po średnio dwóch sezonach. Jest wiele metod, którymi można manipulować w plikach grę, żeby ów poziom trudności podnieść. Domyślnie wartość maksymalna to 50 ale gra pozwala na więcej a nawet na wartości ujemne.