Poradniki

Edycja listy startowej

Słowem wstępu

W poniższym poradniku przybliżymy możliwości tworzenia lub modyfikacji listy startowej do gry Skoki Narciarskie 2006 na podstawie pliku z dodatku Powrót Mistrza. Poradnik zawiera również spis ID kombinezonów, narty oraz narodowości wraz z nazwami.

Co będzie potrzebne?

Zaczynamy

Do dzieła więc – plik, który nas interesuje to comPlayers2.list

Przed edycją pliku skopiuj go na pulpit i wykonaj kopię zapasową. 

Plik możesz otworzyć dowolnym edytorem tekstu, jednak zalecamy do tego bardziej rozbudowany program jak Excel lub Visual Studio Code dla lepszej czytelności.

Otwarty plik comPlayers2.list w Visual Studio Code

Przed sobą masz pełne trzy listy startowe różnych rang, łącznie 210 zawodników.

Jeśli zawodnik ma skakać w Pucharze Świata, to musi się mieścić między 1 a 70 wierszem, jeśli dasz w rubrykach 71-140, będzie w Pucharze Kontynentalnym, a numery 141-210 odpowiadają za FIS Cup.

Teraz możemy przejść bezpośrednio do edycji pierwszego skoczka i zgodnie z instrukcją poniżej możemy edytować całą pulę zawodników.

Na żółto podświetlone kolumny, które można edytować

Legenda

DANE OSOBOWE
Imię

Nie używaj polskich znaków. Jeśli imię jest dwuczłonowe, użyj myślnika.

Nazwisko

Nie używaj polskich znaków. Jeśli nazwisko jest dwuczłonowe, użyj myślnika.

Wiek

Wpisz wiek dwucyfrowy. Jeśli chcesz stworzyć 9-cio latka, zapis powinien wyglądać np. 09.

ID narodowości

Narodowości możesz zmieniać, jednak wiążę się to z podmianą flagi w folderze folder z grą/data/textures/ui/flagi. Spis narodowości jest poniżej.

ID Kraj
1 Polska
2 Niemcy
3 Austria
4 Czechy
5 Finlandia
6 Norwegia
7 Słowenia
8 Japonia
9 USA
10 Włochy
11 Rosja
12 Szwajcaria
13 Francja
14 Kazachstan
15 Bułgaria
16 Kanada
17 Korea Płd.
18 Estonia
19 Turcja
20 Rumunia
21 Ukraina
22 Chiny
Sprzęt zawodnika
ID kombinezonu

W dodatku Powrót Mistrza zdecydowaliśmy na przypisanie jednego kombinezonu na kadrę w PŚ. Skoczkowie PK i FC skaczą w kombinezonach podstawowych lub kadry PŚ. Możesz stworzyć własny kombinezon dzięki temu poradnikowi.

ID Kraj
2 Turcja
3 Rumunia
3 Chiny
5 Ukraina
9 Kazachstan
10 Korea Płd.
11 Estonia
12 Francja
13 Bułgaria
14 Kanada
15 USA
16 Włochy
17 Szwajcaria
18 Finlandia
19 Rosja
20 Czechy
21 Słowenia
22 Japonia
23 Austria
24 Polska
25 Norwegia
26 Niemcy
ID nart

Spis nart jest poniżej.

ID Narty
109 ATOMIC (2005-2009)
118 BWT (2017)
123 BWT (2018)
103 ELAN (1999-2003)
106 ELAN (2004-2007)
111 ELAN (2009-2010)
114 ELAN (2011-2016)
108 FISCHER (2006-2007)
110 FISCHER (2011-2012)
119 FISCHER (2016-2017)
124 FISCHER (2018)
112 FLUEGE.DE (2010-2015)
BRAK FLUEGE.DE (2017)
117 FLUEGE.DE (2018-2019)
120 FLUEGE.DE (2018)
102 GERMINA (2001-2002)
105 GERMINA (2005)
101 ROSSIGNOL (2002-2003)
104 ROSSIGNOL (2004-2005)
107 ROSSIGNOL (2006)
122 SLATNAR (2016-)
116 SPORT 2000 (2016-2017)
121 SPORT 2000 (2018)
113 VERIVOX (2015)
115 VERIVOX (2016)
Malowanie kombinezonu #1

Zmiana w tej rubryce spowoduje, że ten element z moda będzie w innym kolorze, tzn. np. kombinezon reprezentacji Polski nie będzie brązowy, tylko w wybranym kolorze, zatem raczej lepiej tego nie ruszać, jeśli chcesz mieć realistycznych skoczków.

Malowanie kombinezonu #2

jw

Twarz zawodnika

Numer można ustalić na podstawie tworzenia skoczka w grze, bo numerki tutaj są po kolei.

Malowanie nart #1

Zmiana w tej rubryce spowoduje, że ten element z moda będzie w innym kolorze, tzn. np. Slatnary nie będą już srebrne, tylko w wybranym kolorze, zatem raczej lepiej tego nie ruszać, jeśli chcesz mieć realistycznych skoczków.

Malowanie nart #2

jw

UMIEJĘTNOŚCI ZAWODNIKA
Informacja

Znamy już wzdłuż i wszerz opinie o tym, że gra robi się zbyt łatwa po średnio dwóch sezonach. Jest wiele metod, którymi można manipulować w plikach grę, żeby ów poziom trudności podnieść. Domyślnie wartość maksymalna to 50 ale gra pozwala na więcej a nawet na wartości ujemne.

Forma
Prędkość najazdu
Siła wybicia
Technika lotu
Technika lądowania

Zapis i podsumowanie

Po skończonej pracy zapisujemy plik. Następnie z lokalizacji gdzie zapisałeś listę, nadpisujemy plik w miejscu gdzie znajduje się w grze Otwieramy scenes.zip za pomocą 7zip lub WinRar, przeciągamy plik do folderu w archiwum – gotowe). Twoja lista jest gotowa!

Arthyen

założyciel e-wintergames.pl
Back to top button