Poradniki

Własny kombinezon w SN06 – krok po kroku

W poniższym poradniku przybliżymy sposób tworzenia kombinezonów do gry Skoki Narciarskie 2006. Poradnik, jak i template, są opracowane w Adobe Photoshop i ten program rekomendujemy do pracy z plikiem. W paru krokach omówimy jak zbudowany jest plik szablonu oraz co zrobić z teksturą, aby „wylądowała” w grze.  

Co będzie potrzebne?

  • Program graficzny (Adobe Photoshop)
  • Template (psd) – opcjonalnie mapa przesunięć (psd)
  • Model skoczka (obj) – opcjonalnie
  • 7zip/WinRar

Jak skonstruowany jest template?

Template tekstury został stworzony z myślą o szybkim wygenerowaniu kombinezonu, w prosty i przejrzysty dla użytkownika sposób. Warstwy tekstur w pliku są odpowiednio podpisane i pokolorowane, tak aby łatwo zlokalizować daną część kombinezonu. Każda warstwa ma swoje style/efekty/opcje mieszania, na które należy zwrócić uwagę. Ważne, aby nie bać się eksperymentować a efekty mogą być zadowalające dla oka.  

photo-1462181606837-023a46b2d355
Kolor materiału kombinezonu na obszarze roboczym (od lewej) odpowiada kolorom grup warstw (panel z prawej). Kolory można dowolnie zmieniać, używając na warstwie Styl warstwy / Nałożenie koloru.

Jak dopasować logo sponsora do zagnieceń na kombinezonie?

W tym kroku należy wykorzystać plik displacement.psd, załączony do paczki. Postępuj zgodnie z filmem poniżej. Przed rozpoczęciem akcji należy mieć zaznaczoną warstwę, którą chcesz przesunąć. Wartości w oknie możesz dowolnie zmieniać aby uzyskać odpowiedni efekt.  

 

Jaki format zapisu i gdzie podmienić teksturę?

Plik należy zapisać w formacie JPG, jakość 100%. Ścieżka do folderu w archiwum, gdzie należy podmienić teksturę kombinezonu.

folder z grą/data/textures/jumper/body
Uwaga! Nie należy rozpakowywać archiwum textures.zip! Zapisany plik należy podmienić bezpośrednio w archiwum.
Uwaga! Teksturę można nazwać tylko jedną z nazw gotowych kombinezonów dostępnych w folderze body.

Dodatkowe informacje

Oddzielnie został załączony model kombinezonu, dzięki któremu można w łatwy sposób rysować na teksturze. Opcja ta jest dostępna w nowszych wersjach Adobe Photoshop ale również w darmowym oprogramowaniu m.in. Blender. W innym poradniku wyjaśnimy działanie „malowania” na modelu.

Przykład gotowego kombinezonu

photo-1462181606837-023a46b2d355
Gotowy kombinezon reprezentacji Polski, w sezonie 2018/2019. Zawartość modyfikacji Skoki Narciarskie 2006: Powrót Mistrza

Arthyen

założyciel e-wintergames.pl
Back to top button